Fult jämte fint

Idag är det nyårsafton. Jag gick ut för att hämta ved. Det ska badas tunna och eldas eldkorg ikväll.
 
Det är helt fantastiskt ute idag. Kav lungt och aldeles tyst sånär som på lite fåglar som piper förbi ibland. Solen skiner från en blekblå himmel och även om den redan dalat bakom skogen så är det ljuvligt. Jag njuter och vill inte gå in. 
 
Jag satte mig en stund i växthuset. Vi har inte röjt undan fiberdukar och stöttepinnar som legat över höstsådderna. Även om det är milt nu så hade vi en period med bitande västkustvinter. Jag trodde att alla blad skulle ligga som grönt slem under fiberduken men det gjorde de inte. Även om dillen strukit med så var det andra förvånansvärt fint. Vintersalladen är toppfin!! Den vanliga salladen tror jag går att äta ännu och spenaten är ju iaf värd att spara och se vad som händer till våren. 
 
Ful dill tilsammans med fin sallat, mangold och vintersallat
 
Finfin vintersallat!
 
Ett gott nyår
 
 
 
Min trädgårdsdagbok

Om mig & bloggen

Min profilbild